torsdag 24 april 2014

Då blir jag glad!

Reaktioner från läsare droppar in, bland annat på min Facebook-sida (du kan kolla själv, förstås!).
Den här gjorde mig riktigt glad: 
"Fin bok! Varm, kärleksfull o lättsam. Är riktigt berörd."
-Anita Kratz, journalist och författare. En vuxen läsare, förvisso. Men bra böcker för unga ska kunna läsas med behållning av en äldre generation!

Här ett annat citat från FB:
"I går läste jag ett par kapitel högt för mitt barnbarn ur din bok. Hon blev väldigt förtjust i den och fnissade flera gånger."
-Marianne Bokblad, lärare och författare.

Ocn när jag ändå är i tagen och skryter, här en FB-recension till:
"Boken behandlar ett allvarligt ämne, men den är inte becksvart. I stället är den såväl rolig som allvarlig. Den är också vardaglig och jag tror att de flesta på något sätt kan känna igen sig. Språket flyter lätt och ledigt så de drygt 160 sidorna tar slut alldeles för fort. Jag är inte särskilt ung längre, men jag är ganska säker på att det här är en bra, tänkvärd och klok ungdomsbok."
-Sverker Olofsson, journalist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar